Šta je Etarget?
Etarget je reklamna mreža koja pretražuje potencijalne klijente vašeg preduzeća na internetu i dovodi ih na vašu veb stranicu.
Etarget na sajtovima kao što su rts.rs, novosti.rs, pravda.rs i više od 300 srpskih stranica postavlja svoje oglase oglašivača. Tekstualni PPC oglasi se pojavljuju besplatno, plaćaju se samo za interesovanje potencijalnih kupaca, odnosno samo za klik korisnika na oglas. Baner reklama se plaća po ceni od 1000 prikaza, pri čemu se ne plaća za klikove.
Koje vrste reklame nudi ETARGET?
1. PPC tektualne reklame – tradicionalni tekstualni oglasi sa tri reda teksta i malom slikom koji se pojavljuju u grupama oglasa ili zasebno u inovativnom i uvećanom formatu kada slika ima dominantan položaj u oglasu i podseća na baner, gde reklamni tekst i veb adresa ostaju prikazani, kao i način plaćanja (plaćena za klikove, a prikazi su besplatni) koji je isti kao i za manje formate PPC oglasa.
Šta pratiti u statistici:
2. Baner i video reklama – ove vrste reklama nazivaju se i display reklame (vizuelni prikaz). Mnogi oglašivači za reklamne oglase koriste sliku ili video, a ne tekst, i potrošnja na prikaz takvih oglasa u svetu, a i u Srbiji konstantno raste, i čak manje kompanije i mali oglašivači koriste ovu vrstu oglašavanja. Prednost banera je raznovrsnost formata, dobre pozicije sajtova i veća interaktivnost koja povećava pažnju korisnika (mogu biti pokretljivi, čak i 3D). Banersko oglašavanje takođe uključuje dugme za pozivanje na akciju koje ohrabruje korisnika za klik (npr. kupiti, učestvovati, prijaviti, kontaktirati nas, više informacija itd.). Razlika u odnosu na tekstualni oglas je takođe i u vidu plaćanja. U ovom slučaju plaća se za 1000 prikaza i klikovi su besplatni.
Šta pratiti u statistici:
3. Reklama u mobilnim uređajima – kada postavljate svoju kampanju, imate mogućnost da izaberete na kojim uređajima će se vaši oglasi pojaviti. Ovo vam omogućava da se obratite svojoj ciljnoj publici i takođe dođete do onih koji su bliži mobilnim uređajima poput pametnih telefona ili tableta. Kako broj korisnika mobilnog interneta stalno raste, prirodno se povećava i potražnja za mobilnim oglašavanjem.
Prikazivanje reklamnog oglasa na više portala odjednom?
Sdovoljno je da napravite samo jedan oglas u našem sistemu da biste se uverili da će se vaš oglas prikazivati na više od 300 srpskih sajtova, na Guglu koji je najveći pretraživač i Facebook društvenoj mreži.
Etarget je ciljana reklama
Etarget nudi više načina za ciljanje oglasa. Prema tome koji ste izabrali, naš sistem prikazuje vaš oglas samo na izabranim sajtovima ili odabranim korisnicima.
Kada plaćate za klik, a kada za prikazivanja?
PPC reklama se prikazuje besplatno, plaćate samo za interes potencijalnih kupaca, tek kada kliknu na oglas. Baner reklama se naplaćuje za 1.000 prikaza, ali za klikove ne plaćate. Saznajte više o cenama ovde.
Jednostavnost kreiranja oglasa?
ETARGET oglasi se mogu kreirati brzo i jednostavno nakon registracije i pristupa vašem korisničkom računu. Ne morate da šaljete nikakve narudžbine i da čekate na aktivaciju. Da biste pokrenuli kampanju, dovoljan je minimalni kredit od 5000 din, a ako koristite najbržu opciju, plaćanje karticama, možete započeti oglašavanje za nekoliko minuta.
Trenutna statistika, mogućnost potpune kontrole cele kampanje
Etarget za razne marketinške potrebe?
Etarget internet oglašavanje možete koristiti u mnogim situacijama, bilo da želite prodati proizvod, podići svest o vašem brendu ili uvećati svoju e-bazu podataka.
Zašto se oglašavati direktno preko Etartet reklamne mreže
Kako početi sa oglašavanjem u Etargetu?
Dovoljno je registrovati se ovde.
Sistem je jednostavan i pregledan, kreiranje prvog PPC oglasa traje samo nekoliko minuta. Potrebna vam je slika veličine 488x256 piksela i tekst sa tri reda (110 karaktera) koji najbolje opisuje vaš proizvod ili uslugu. Deo tekstualnog oglasa je takođe i adresa vaše veb stranice koja će izgledati privlačno i lepo uklopljeno u oglas.
Nisam pravno lice, mogu li se registrovati?
Da, ova usluga je dostupna i fizičkim osobama. U koloni "Ime kompanije" unesite svoje ime i prezime.
Gde se konkretno prikazuje Etarget reklama?
Etarget oglas se pojavljuje na više od 300 srpskih internet medija, sajtova zajednica, pretraživača, kataloga i sajtova od interesa. Najpoznatiji su: rts.rs, novosti.rs, pravda.rs i mnogi drugi.
U kojim državama je moguće oglašavanje putem Etargeta?
Etarget posluje u sedam evropskih zemalja: (nakon klika na zemlju otvoriće se stranica Etargeta na odgovarajućem jeziku)
Kako Etarget odabira oglase za članke?
Etarget sistem automatski analizira članke koji sadrže oglasne površine Etargeta. Sistem upoređuje članak sa ponudom oglašivača i stavlja najrelevantnije oglase na članak. Ceo ovaj proces traje samo nekoliko milisekundi.
Oglas za dati članak Etarget bira među nekoliko desetina oglašivača putem aukcije. Za izbor Etarget naročito uzima u obzir tri faktora:
Šta je to vremenski raspored prikazivanja?
Etarget nudi opciju određivanja tačnog rasporeda prikazivanja oglasa. Vremenski raspored će osigurati da se vaši oglasi prikazuju samo u određeno vreme.
Da bi se oglasi prikazivali samo u određeno vreme, neophodno je postaviti tačne intervale u tabeli. U periodu kada su oglasi podešeni da se ne prikazuju, oni će automatski biti pauzirani.
Posebno preporučujemo ovu opciju ako želite da vaši kupci stupe u kontakt sa vama. Može biti beskorisno da kampanja bude aktivna kada neko nije u kancelariji.
Kako kreirati idealnu reklamu?
Idealna reklama bi trebalo pre svega da bude privlačna za vaše potencijalne kupce, zbog toga njen sadržaj treba da odgovara koliko god je više moguće proizvodu koji nudite ili usluzi koju će vaši kupci naći na vašoj veb stranici.
Kao ključne reči, izaberite reči koje su najrelevantnije za ponuđeni proizvod. Na primer, ako nudite frižidere, koristite reči kao što su hladnjak, frižider sa zamrzivačem, zamrzivač, hlađenje hrane, bela tehnika, hlađenje pića itd.
Potom možete podesiti cenu klika prema vašim mogućnostima.
Kako kreirati idealan oglas - retargeting?
Idealan oglas bi trebalo pre svega da bude atraktivan za vaše potencijalne kupce. Zbog toga bi njegov sadržaj trebalo da odgovara proizvodu ili usluzi koje vaši kupci mogu pronaći na vašoj veb stranici.
Zahvaljujući retargetingu dolazite do ljudi koji su već posetili vašu veb stranicu. Zbog toga napišite oglas tako da podsetite kupca na vas i vaše proizvode. Na primer, ako imate kampanju kreiranu za određeni proizvod, kreirajte retargeting oglas za isti proizvod.
Ako imate na veb stranici više retargeting kodova (npr. više proizvoda), prilagodite tome i oglase koji su povezani sa ovim kodovima.
PPC
ili plaćanje po kliku je oblik plaćanja kontekstualnog oglasa i oglasa u pretraživačima. Oglašivač ne plaća za prikazivanje oglasa, već samo kada potencijalni klijent klikne na njegov oglas i tako dođe do veb stranice.
Drugi nazivi: pay-per-click, CPC, cost-per-click
CPM - cost per mile ili cena za hiljadu prikaza
Cena oglasne reklame se računa za 1000 prikaza. U vašim podešavanjima izaberite cenu CPM koji se smatra vašom najvišom ponudom na aukcijskom prostoru u realnom vremenu. Sami odlučujete koliko plaćate za vašu kampanju i definišete intenzitet i doseg vaše kampanje.
CTR - click through rate ili stopa klikova
je međunarodno korišćeni standard za merenje onlajn oglašavanja. Obično se navodi u procentima i odgovara na pitanje: Koliko procenata ljudi koji su videli moj oglas je i kliknulo na njega?
Primer:
CTR 0,3 znači da je od hiljadu prikaza oglasa na njega kliknulo tri korisnika.
Za reklame na pretraživačima, kao ni za kontekstualno oglašavanje, oglašivač ne plaća za prikazivanja. Platiće samo kada neko klikne na njegov oglas.
RTB - je model aukcije za kupovinu oglasa
Kupuje se svaki prikaz za oglašivača – impresije iz više reklamnih mreža u realnom vremenu. Kupovina se odvija u deliću sekunde između stranice koju vidite i prikaza oglasa na ekranu.
Programmatic
je automatizovan način za kupovinu medijskog prostora putem digitalnih platformi. Ovaj metod zamenjuje tradicionalni, direktan način kupovine reklama putem pregovaranja i direktnog naručivanja.
Baner
je tipičan format displej reklame koji nasuprot tekstualne reklame koristi slike, video i zvuk. Nudimo banere različitih veličina i oblika. Detaljnije specifikacije banera možete naći ovde. Specifičnost banera je ta što se plaćaju za 1.000 prikaza i klikovi na njih su besplatni. Takodje i dugme za pozivanje na akciju koje vam omogućava da dovedete korisnika (koristeći izraze kao što su akcija, registracija, više informacija, kupovina, itd.). Baneri su dobri za povećanje svesti o brandovima, lansiranje novih proizvoda, brendova ili usluga, vrlo su vidljivi i dosežu najbolje pozicije na sajtu. Više o baner oglasu možete pročitati ovde
PPC tekstualna reklama
je tekstualni oglas koji se plaća po kliku, što se vidi iz naziva, pri čemu je prikaz oglasa besplatan. Prednost PPC oglasa je što sadrži malu sliku i dovoljno prostora za tekst (30 karaktera u naslovu + dva puta po 40 karaktera u opisu oglasa) u kojem možete predstaviti proizvod i privući pažnju. PPC reklama je takođe oglas na lepo dizajniranoj oglasnoj površini gde se jasno vidi na koju veb adresu posetilac dolazi, što povećava verodostojnost oglasa. Tradicionalno se koristi ciljanje na ključne reči, ali Etarget takođe nudi i niz drugih ciljanja, uključujući besplatni sedmodnevni retargeting automatski kreiranim banerima od vaših tekstualnih oglasa.
Remarketing (retargeting)
je tehnika reklamiranja na internetu zahvaljujući kojoj prikazujemo oglas samo posetiocima vaše stranice. Oglas ćemo prikazati na sajtovima koji su povezani sa Etarget reklamnim sistemom.
Ključne reči
su termini koji se koriste za ciljanje tekstualnih oglasa i oglasa u pretraživačima. Ako izaberete ciljanje na ključne reči, unesite u sistem izraz od jedne ili dve reči koji opisuju vaš proizvod i interese vaših klijenata. Ovo će nam omogućiti da vašu tekstualnu reklamu postavimo na takve internet stranice koje će verovatno biti posećene od strane vaših potencijalnih kupaca. Preporučujemo da ciljate sa najmanje 20 ključnih reči, ali optimalni broj je 50 i više.